Vi strävar efter att vår webbplats ska kunna hanteras, förstås och vara tillgänglig för alla. Här beskriver vi hur vår webbplats uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem. Vår webbplats ska i möjligaste mån uppfylla de riktlinjer som finns i WCAG 2.1 nivå AA.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker
problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Skicka e-post till webben@hlt.se och märk meddelandet med
”Tillgänglighet webb” eller fyll i formuläret nedan.
Förbättra och upprätthålla tillgängligheten
Innehåll som idag inte är tillgänglighetsanpassat:
- Våra nedladdningsbara tidtabeller som PDF på webbplatsen behöver tillgänglighetsanpassas.
- Vissa delar av reseplaneraren är inte tillgänglighetsanpassad.
- En del tjänster ligger kvar i en äldre version av webbplatsen och uppfyller därmed en äldre tillgänglighetsstandard.
Vår ambition är att åtgärda alla ovanstående problem inom kort och arbetar kontinuerligt
med att förbättra och upprätthålla tillgängligheten på vår webbplats.
Myndigheten för digital förvaltning
Myndigheten för digital förvaltning, DIGG har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Vi samarbetar med vår webbyrå när det gäller utveckling och design av webbplatsen enligt WCAG 2.1 A och AA och följer DIGGs checklista för webbriktlinjer.
Hur vi testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av hallandstrafiken.se, med hjälp av våra leverantörer. Senaste bedömningen gjordes den 22 september 2020.
Vi har använt webbläsartillägget WAVE Web Accessibility Evaluation Tool vid
utvärderingen.
Webbplatsen publicerades den 23 september 2020
Redogörelsen uppdaterades senast den 24 september 2020