Vad söker du?

  • Lättläst
  • Översätt

 

UPPDATERING torsdag kl: 14:15:
De tekniska störningarna är inte åtgärdade och prognosen för normal trafik är nu ändrad. Arbetet med att återställa kommunikationen med bilarna pågår för fullt och vi hoppas att det ska fungera igen någon gång under vecka 13, men vi har tyvärr ingen information om exakt när det kan vara i gång igen. 

Vi fortsätter därför att vädja till alla som har en serviceresa (sjukresa, färdtjänst eller skolskjuts) med taxi som inte måste genomföras just nu, att om möjligt ta den resan vid ett senare tillfälle. Ingen trafik är inställd och de allra flesta serviceresorna kommer att kunna genomföras, men med förseningar. Vi vill även informera om att det stundtals kan vara långa köer in till vår beställningscentral.

Det är en omfattande teknisk störning hos en underleverantör, orsakad av en riktad IT-attack som påverkar datakommunikationen till taxibilarna.

Visa all trafikinfo

Våra resevillkor

Allmänna resevillkor

Dessa allmänna villkor version 2023:1 uppdaterades 2023-01-01.

Hallandstrafiken AB, org. nr 556225-2998, Box 269, 311 23 Falkenberg är din avtalspart och den som bedriver trafiken, säljer biljetter och levererar tjänster till dig.

1. Villkorens tillämplighet

2. Hallandstrafikens definitioner

3. Trafikutbud, priser, biljettsortiment och giltighet

4. Användning av Hallandstrafikens Kundapp och Mitt Konto 

5. Resa med Biljett kopplat till Hallandstrafikens Plastkort

6. Resa med pappersbiljett

7. Biljettkontroll, visering och tilläggsavgift

8. Allmänna föreskrifter för Resan

9. Särskild service till personer med funktionsvariation

10. Återköp och ångerrätt

11. Ersättning vid försening

12. Hallandstrafikens ansvar och ansvarsbegränsningar

13. Övrigt

14. Tvist och tillämplig lag

15. Kontaktuppgifter