- Lättläst
- hearingAktivera Talande Webb
-
Översätt
UPPDATERING torsdag kl: 14:15:
De tekniska störningarna är inte åtgärdade och prognosen för normal trafik är nu ändrad. Arbetet med att återställa kommunikationen med bilarna pågår för fullt och vi hoppas att det ska fungera igen någon gång under vecka 13, men vi har tyvärr ingen information om exakt när det kan vara i gång igen.
Vi fortsätter därför att vädja till alla som har en serviceresa (sjukresa, färdtjänst eller skolskjuts) med taxi som inte måste genomföras just nu, att om möjligt ta den resan vid ett senare tillfälle. Ingen trafik är inställd och de allra flesta serviceresorna kommer att kunna genomföras, men med förseningar. Vi vill även informera om att det stundtals kan vara långa köer in till vår beställningscentral.
Det är en omfattande teknisk störning hos en underleverantör, orsakad av en riktad IT-attack som påverkar datakommunikationen till taxibilarna.
Visa all trafikinfoVad säger våra kunder?
Vi har företag i alla brancher och alla storlekar anslutna till våra lösningar. Företag som vill ge sina anställda en bra möjlighet att spara lite pengar. Företag som tänker lite extra på miljön då fler ställer bilen. Företag som får nöjda anställda - utan att det kostar företaget något.
Här kan du läsa vad våra kunder säger.
Länsförsäkringar Halland
– Att resa kollektivt är helt i linje med företagets hållbarhetstänk
”Vi främjar kollektivt resande och informerar våra anställda kring möjligheterna, både via vårt intranät och i nyanställningsskedet, säger Annette Andersson, HR-specialist på Länsförsäkringar Halland”.
Med lösningen Allpay har anställda som reser mycket möjlighet att resa grönt i tjänsten. De kan köpa biljetter i appen och när de betalar väljer de Allpay som betalmetod, på så sätt slipper de alla utlägg, kvitton och reseräkningar. Allt hamnar på en månadsfaktura, tillsammans med en miljörapport som visar hur mycket koldioxid de sparat. ”Vi gillar Allpay, det är flexibelt och mindre administration, menar Annette.”
Länsförsäkringar erbjuder även sina anställda periodbiljetter, som dras på lönen.
”Personalerbjudandet för resor till och från arbetet har varit mycket uppskattat bland våra medarbetare som pendlar. Att ta den lilla summan per månad är mer hanterbart för den enskilda och ingen extra kostnad för företaget, förklarar Annette”
Varbergs Sparbank
– Det är så populärt och ekonomiskt hållbart
”Vårt samarbete fungerar riktigt bra. Imponerande snabb svarstid och smidig fakturahantering, säger Karin Axelsson, Biträdande personalchef på Varbergs Sparbank.”
Karin är väldigt glad över att de kan erbjuda tjänsten Personalerbjudande till sina medarbetare, som en möjlighet att ta sig till och från jobbet. Det är en naturlig tjänst för dem att erbjuda, eftersom de driver hållbarhetstänket från A-Ö, genom hela företaget. Medarbetarna kan alltså välja att få en periodbiljett, som sedan dras på lönen. På så vis kan medarbetaren spara mycket pengar, utan att det kostar något för Varbergs Sparbank.
”Tågpendlingen är det som är överrepresenterat. Det är så populärt och ekonomiskt hållbart. Och appen är toppen, tycker Karin.”
Vill du veta hur ditt
företag kan resa
mer hållbart?
Kontakta oss nedan»