Idag, torsdag, är Kundservicetelefonen (0771-33 10 30) stängd hela dagen på grund av utbildning. Även Kundservicebutiken i Falkenberg är stängd av samma anledning.
Butiken på Halmstad C har öppet mellan kl. 10–14.
Butikerna på Brogatan i Halmstad och på Varbergs station har öppet som vanligt.
För aktuell trafik- och störningsinformation, priser och biljetter, kan du söka din resa i appen eller i reseplaneraren på hemsidan. Du kan också chatta med Kundservice här på hemsidan under dagtid.
Chatta med oss!
Överklagan av tilläggsavgift
Vill du överklaga din tilläggsavgift?
Du som fått en tilläggsavgift från Hallandstrafiken har rätt att överklaga den. Det gör du lätt och smidigt i formuläret här nedan. Du har tio dagar på dig att överklaga från att du fått din tilläggsavgift.
I fältet för Fakturanummer fyller du i det ärendenummer som du hittar längst upp på din tilläggsavgift.
När din överklagan är inskickad och du har fått ett ärendenummer (6 siffror) via länk nedan så är din överklagan mottagen. Under semestertider så tar hanteringen av överklagan längre tid än vanligt.
Vänligen observera att ingen avgift går vidare till inkasso innan överklagan är hanterad.
På Öresundståg och Pågatåg kan tågvärdarna samt den av Skånetrafiken utsedda operatören ställa ut en tilläggsavgift. Vid överklagan av denna ska du, inom tio dagar fylla i formuläret på: skanetrafiken.se/kontrollavgift.
Biljettkontroll och tilläggsavgift
Läs mer om våra biljettkontroller och tilläggsavgifter här »